De nieuwe BreTrac maaicombinatie van De Jong Zuurmond wordt volop ingezet bij het maaien van bermen langs de wegen die wij voor onze opdrachtgevers onderhouden.
Deze multifunctioneel inzetbare BreTrac is geleverd door Wim van Breda B.V. en is samengesteld uit de volgende onderdelen:
Het OWL-270C 2 vrachtwagenchassis.
Vanuit de ruimzichtcabine heb je rondom 270º zicht. De stuurpositie van de bestuurder zit precies in het midden van de cabine. Het Van Ginkel Trucks Owl concept betekent ook uiterst wendbaar door gestuurde achteras en hydrostatische aandrijving tijdens het maaien. De BreTrac heeft een 440 PK sterke DAF Paccar MX 11 Euro 6 motor die de kracht overbrengt via een ZF AS-tronic automatische versnellingsbak.
De unieke Herder maaiarm opbouw.
Deze Herder Grenadier heeft een werkbereik van ca. 750 cm en 230º zwenkbereik. Door een extra grote waaierconstructie wordt er een enorme luchtstroom gecreëerd, waardoor het maaisel zeer krachtig door de zuigslang naar de opvangwagen getransporteerd wordt. De nieuw ontwikkelde maaiarm is op het chassis gemonteerd d.m.v. een universeel Twistlock frame van de firma Wagenaar. Een krachtige eigen FTP motor zorgt ervoor dat er continue 225 pk beschikbaar is voor het functioneren van de maaiarm. De hydraulische pompen worden elektrisch geregeld en door de machinist aangestuurd via de nieuwste Herder HCC besturingstechniek.
High Speed Jan Veenhuis.
De Jan Veenhuis JVK 10.000 opvangwagen heeft een capaciteit van 20 m3. Deze opvangwagen is door Jan Veenhuis speciaal ontwikkelt voor het snelverkeer. De zogeheten High Speed uitvoering is namelijk voorzien van een luchtgeveerd wielstel en ABS. Daarnaast zorgen de uitschuifbare trekdissel en uitgebreide LED verlichting rondom voor de beste prestaties tijdens de werkzaamheden.
Met deze investering is De Jong Zuurmond nog beter ingespeeld op de huidige en toekomstige wet- en regelgeving.